" />

Games 4 You

Pytaj a Dostaniesz odpowiedz


#1 2009-01-02 13:19:22

Lukasz

Administrator

3776232
Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 34
Punktów :   

O World of Warcraft

World of Warcraft (WoW) – gra komputerowa z gatunku MMORPG wyprodukowana przez amerykańską firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry toczy się w 4 lata po wydarzeniach przedstawionych w grze Warcraft III: The Frozen Throne, w świecie stworzonym w 1994 r. na potrzeby Warcraft: Orcs & Humans. WoW jest piątą (nie licząc dodatków, a wliczając Warcraft Adventures: Lord of the Clans, którego produkcji nigdy nie ukończono) grą w uniwersum Warcrafta.

Gra World of Warcraft została wydana 23 listopada 2004 roku w Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii na dwie platformy: PC i Macintosh. Sprzedaż gry po 24 godzinach wyniosła 240 tysiące egzemplarzy. Mimo że w Korei Południowej premiera odbyła się 18 stycznia 2005 roku, grę można było już kupić w listopadzie 2004. Premiera europejska odbyła się 11 lutego 2005 roku, w sprzedaży dostępnych jest pięć wersji: angielska, francuska, hiszpańska, niemiecka oraz rosyjska. 2 marca 2005 w Chinach rozpoczęły się zapisy na beta testy tej gry, w ciągu godziny zarejestrowało się 100 000 osób.[1] W Chinach gra trafiła na półki 6 lipca 2005. World of Warcraft został uznany za najlepszą grę targów gier komputerowych E3 w 2003 roku.[2] Pierwszy dodatek do World of WarCraft pod tytułem World of Warcraft: The Burning Crusade został wydany 16 stycznia 2007. Dnia 3 sierpnia 2007 pojawiła się informacja o drugim dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King, który ujrzał światło dzienne 13 listopada 2008 roku.

World of Warcraft na początku swego działania miał pewne problemy. Z jednej strony wynikało to z dużej liczby osób, które zakupiły grę, ale również z niestabilności działania serwerów. Firma Blizzard Entertainment zadecydowała o wstrzymaniu sprzedaży gry na pewien czas po rozpoczęciu gry. Następnie sprzedaż została dostosowana do liczby uruchomionych serwerów (nazywanych world lub realm – świat lub królestwo, domena). Ze względu na duży suk
ces marketingowy i wysoką ilość kopii gry zdarzało się, iż gracze zmuszeni byli do oczekiwania w kolejce do logowania do niektórych światów, by lagi nie były bardzo duże.[1] Po dodaniu większej liczby serwerów, kolejki stały się o wiele krótsze i wznowiono sprzedaż gry. Tym niemniej w niektórych lokalizacjach, takich jak Stormwind City czy Orgrimmar, gracze doświadczają problemów związanych z działaniem serwerów oraz sieci. Firma Blizzard wydała oświadczenie o podjęciu prób rozwiązania tych problemów.[1]

Edycja kolekcjonerska gry World of Warcraft była dostępna w ograniczonej liczbie egzemplarzy, z których większość została wykupiona jeszcze przed oficjalną premierą. Obecnie wydanie to znaleźć można wyłącznie na aukcjach internetowych, gdzie osiąga często kwotę kilka razy wyższą od początkowej.

Skład zestawu:

    * specjalne pudełko, przypominające swoim wyglądem księgę,
    * 200-stronicowy album "The Art of World of Warcraft" zawierający szkice, projekty koncepcyjne lokacji i inne,
    * płyta DVD zawierająca intro gry World of Warcraft, intro i outro gry Warcraft III: The Frozen Throne, a także liczne trailery i materiały o powstawaniu tej produkcji,
    * materiałowa mapa świata,
    * gra World of Warcraft na 4 CD,
    * gra World of Warcraft na 1 DVD,
    * tzw. "Guest Pass Key", pozwalający na utworzenie bezpłatnego, 10-dniowego konta do testów,
    * ścieżka dźwiękowa z gry i kilka utworów z Warcraft III: The Frozen Throne,
    * własne zwierzątko w grze: Mini Diablo, Panda lub Zerg,
    * instrukcja z podpisami twórców.

Grę rozpoczyna się wyborem rasy i klasy postaci, a także (pośrednio – poprzez rasę) frakcji. Nadaje się swej postaci wygląd oraz imię. Po stworzeniu postaci gracz znajduje się w strefie startowej (ang. Start Zone) na pierwszym poziomie rozwoju postaci. Celem gry jest osiągnięcie 60 (lub jeśli posiada się dodatek The Burning Crusade – 70, a w dodatku Wrath of Lich King – 80) poziomu, wykonywanie zadań zlecanych (tzw: Questów) przez bohaterów niezależnych, uzyskiwanie coraz wyższej reputacji w przeróżnych ugrupowaniach, zdobywanie jak najlepszego magicznego ekwipunku oraz bronienie honoru swojej frakcji na polach bitwy.

Gracz, posiadający podstawową wersję gry, może rozwinąć swoją postać do 60 poziomu, po zakupieniu dodatku The Burning Crusade – do 70, a dodatek Wrath of the Lich King aż do 80. Gracz stopniowo awansuje na coraz wyższe poziomy, przy czym nie ma możliwości powrotu do poziomów niższych. Aby wejść na kolejny poziom, należy zdobyć określoną ilość punktów doświadczenia (ang. experience points – EXP ), dla każdego poziomu inną. Punkty te można uzyskać na 2 sposoby – walka i pokonywanie potworów oraz wykonywanie zadań. Co dwa poziomy doświadczenia (w The Burning Crusade od 61 poziomu co jeden poziom), postać gracza może nauczyć się kilku umiejętności lub rozwinąć już znane. W tym celu należy udać się do klasowego trenera i wpłacić mu pewną sumę pieniędzy. W grze jednostkami pieniężnymi są: sztuka miedzi (ang. copper), srebra (ang. silver) lub złota (ang. gold). 1 sztuka złota to 100 sztuk srebra, a 1 sztuka srebra to 100 sztuk miedzi.

Wielu napotkanych bohaterów niezależnych (NPC) proponuje graczom różne zadania. Większość sprowadza się do pokonania kilku potworów tego samego rodzaju lub zdobycia łupu (ang. loot). Istnieje jednak wiele innych misji – eskortowanie, tworzenie części pancerza lub broni, zbieranie ziół, metali lub skór zwierzęcych, obrona ważnych postaci przed atakami przeciwników.

Każda z postaci może nauczyć się dwóch profesji głównych (ang. primary) oraz wszystkich profesji pobocznych (ang. secondary).

Profesje główne dzielą się na dwa rodzaje – produkcyjne (ang. production) oraz zbierania (ang. gathering). Profesje zbierania dają możliwość gromadzenia różnych materiałów takich jak rudy metalu, kamienie szlachetne itd., które są wykorzystywane przez profesje produkcyjne do wytwarzania przedmiotów – np. zbroi, broni i mikstur. Aby stworzyć przedmiot trzeba wcześniej zdobyć jego plany (ang. recipes). Plany znajdują się w zdobytych łupach lub można je uzyskać od trenera. Niektóre magiczne przedmioty są tak potężne, że wiedza potrzebna do ich wykonania znajduje się tylko w starożytnych grobowcach lub świątyniach.

Profesje zbierania

    * Górnictwo (ang. Mining),
    * Zielarstwo (ang. Herbalism),
    * Skórowanie (ang. Skinning).

Profesje produkcyjne

    * Alchemia (ang. Alchemy),
    * Kowalstwo (ang. Blacksmithing),
    * Garbarstwo (ang. Leatherworking),
    * Tkactwo/krawiectwo (ang. Tailoring),
    * Inżynieria (ang. Engineering),
    * Zaklinanie (ang. Enchanting),
    * Jubilerstwo (ang. Jewelcrafting)
    * Inskrypcje (ang. Inscription)

Wiele postaci wybiera konkretne zestawy profesji – np. aby być kowalem potrzebne są głównie metale, które pochodzą z górnictwa. Wyjątkiem jest zaklinanie, które polega na uzyskiwaniu magicznych materiałów z już zaklętych przedmiotów oraz tkactwo, które wymaga tkanin uzyskiwanych z zabitych potworów. Często spotykane jest łączenie profesji, np. Oprawianie skór i Garbarstwo (Skinning i Leatherworking), Zielarstwo i Alchemia (Herbalism i Alchemy) etc. gdyż wtedy sam zdobywasz i wytwarzasz przedmioty i nie musisz kupować ich od innych.

Każda postać może nauczyć się wszystkich profesji pobocznych na tej samej zasadzie co normalnych – jednak te nie liczą się do dwóch profesji przysługujących każdej postaci. Rozwija je się tak samo, z wyjątkiem jeździectwa. Przy zakupie tej profesji ma się maksymalny jej poziom, ale kolejne stopnie zaawansowania są bardzo drogie.

    * Rybołówstwo (ang. Fishing),
    * Gotowanie (ang. Cooking),
    * Pierwsza pomoc (ang. First Aid),
    * Jeździectwo (ang. Riding),
    * Trucizny (ang. Poisons) – tylko dla łotrzyków,
    * Otwieranie zamków (ang. Lockpicking) – tylko dla łotrzyków,
    * Wytapianie run (ang. Runeforging) - tylko dla rycerzy śmierci.

W World of Warcraft od 40 poziomu (po wydaniu patcha 2.4.3 od 30) można nauczyć się umiejętności jeździectwa i zakupić konia lub inne ujeżdżalne zwierzę. Poniższa tabela przedstawia właściwości i bonus do prędkości takowych zwierząt względem poziomu gracza.


Paladyni i Czarnoksiężnicy zdobywają klasowe wierzchowce poprzez zadania, jednak za zwierzę 70. poziomu muszą sami zapłacić (do czasu wprowadzenia odpowiednich zadań).

Druidzi uczą się przemiany w szybkie zwierzęta – na 30. poziomie w geparda, która biega 40% szybciej od człowieka, na 68. w kruka latającego z prędkością 60% większą. Od czasu patcha 2.1 druidzi mogą wykonać liczną liczbę zadań pozwalającą im na zdobycie umiejętności przemiany w epickiego kruka, która przyspiesza prędkość lotu o 280%. Dostępny jest również "mount", który zwiększa szybkość o 310% w powietrzu(jego nazwa to Ashes of Al'ar). Można go zdobyć po zabiciu ostatniego bossa instancji The Eye - Kael'Thasa (Phoenix) albo przez bycie w 0,5% najlepszych drużyn arenowych (Swift Nether Drake).

Zwierzęta ujeżdżalne mogą być różne w zależności od rasy np:

Sojusz:

    * Człowiek: 30 poziom - koń, 60 poziom - opancerzony koń
    * Nocny Elf: 30 poziom - pantera, 60 poziom - opancerzona pantera
    * Krasnolud: 30 poziom - baran, 60 poziom - opancerzony baran
    * Gnom: 30 poziom - mechaniczny struś, 60 poziom - mechaniczny struś (ma więcej rur wydechowych niż poprzedni)
    * Draenei: 30 poziom - elekk, 60 poziom - opancerzony elekk

Horda:

    * Ork: 30 poziom - wilk, 60 poziom - opancerzony wilk
    * Troll: 30 poziom - raptor, 60 poziom - opancerzony raptor
    * Tauren: 30 poziom - kodo, 60 poziom - opancerzone kodo
    * Nieumarły: 30 poziom - koń szkielet, 60 poziom - opancerzony koń szkielet
    * Krwawe Elfy: 30 poziom - struś , 60 poziom - opancerzony struś

Rzadkie wierzchowce:

    * Rumak Śmierci (ang. Deathcharger, można go zdobyć w ruinach miasta Stratholme)
    * Szybki tygrys Zulian (ang. Swift Zulian Tiger, można go zdobyć w świątyni Zul'Gurub)
    * Szybki raptor Razzashi (ang. Swift Razzashi Raptor, można go uzyskać w światyni Zul'Gurub)
    * Szybki biały struś (ang. Swift White Hawkstrider, można go uzyskać w Tarasach Magistrów, ang. Magister's Terrace)
    * Władca Kruków (ang. Raven Lord, można go zdobyć w Salach Shettek ze specjalnego, przywoływanego przez druidów bossa - Anzu)
    * Płonący koń wojenny (ang. Fiery Warhorse, można go zdobyć w wieży Karazhan)
    * Śnieżna pantera z Winterspring (ang. Winterspring Frostsaber, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją jeźdźców Zimowych Panter, ang. Winterspring Trainers, można go uzyskać tylko po stronie Sojuszu)

Outland:

    * Sojusz: Gryfy
    * Horda: Wiverny

Dla obu frakcji:

    * Smok nicości (ang. Nether Drake, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Skrzydło Nicości, ang. Netherwing, lub wygranie go na arenie)
    * Płaszczka nicości (ang. Nether Ray, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Strażnicy Niebios z Sha'tari, ang Sha'tari Skyguard)
    * Hipogryf (wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Cenarion Expedition)
    * Feniks (z rajdu Tempest Keep: The Eye, można go zdobyć zabijając jednego z bosów)
    * Flying machine (wymagana inżynieria)
    * Talbuk (odmiana kozy, wymagana reputacja na poziomie Exalted z frakcją Kuranei w przypadku Sojuszu, lub klanem Mag'har w przypadku Hordy)


"Instancje" (ang. instance, nie ma dosłownego polskiego tłumaczenia – jest to nazwa slangowa, nazywane także strefami zorganizowanej współpracy graczy) to katakumby lub kompleksy budynków zamieszkane przez wrogie istoty. Od innych miejsc różnią się tym, że potwory w nich są silniejsze. Z tego względu można do nich schodzić tylko z grupami graczy. Do około 55. poziomu są to tylko grupy 5-osobowe, w poziomach 55-60 także 10-, 20- i 40-osobowe (rajdy), a na poziomie 70 grupy 10- oraz 25-osobowe. Instancje występują także w grze Guild Wars blisko spokrewnionej z World of Warcraft, chociaż tam instancją jest wielki teren, a tutaj są to pojedyncze podziemia, świątynia lub miasto. Aby grupy nie kolidowały ze sobą, gdy drużyna schodzi do podziemia tworzona jest równoległa kopia tejże. Do każdej kopii może wejść jedna drużyna. Dzięki temu, nawet w instancjach kilkuosobowych, równolegle mogą przebywać setki osób. Instancje są dostępne dla obu frakcji. Wyjątkiem jest tylko Ragefire Chasm, które znajduje się w samym środku stolicy orków (Orgrimmar) oraz Stockades znajdujące się w stolicy Ludzi (Stormwind).

Od 10. poziomu postać zyskuje jeden punkt talentów po każdym wejściu na kolejny poziom. Mogą one zostać zużyte na wzmocnienie określonych talentów postaci gracza, które dzielą się na 3 ścieżki, inne dla każdej klasy. Jeden punkt talentu może zostać wykorzystany raz i na jeden talent – chociaż niektóre talenty mogą otrzymać po kilka punktów (do 5). Nie wszystkie talenty są dostępne od razu – możliwość ich uzyskania odblokowuje się dopiero po użyciu określonej ilości punktów w danej ścieżce. Ważne jest by talenty rozdać w odpowiedni sposób, ponieważ wpływa to statystyki i siłę czarów/umiejętności postaci. Ponadto oduczenie talentów kosztuje sporo złota, a kolejne zmiany - coraz więcej. By nie popełniać błędów przy ich właściwym rozdawaniu możemy skorzystać z "kalkulatora talentów". Co jakiś czas (do tej pory dwa razy) Blizzard zmienia drzewka talentów w znaczącym stopniu, wtedy wszyscy gracze muszą ustawić talenty na nowo, co wiąże się z dodatkowym wydatkiem w postaci wyższych poziomów zaklęć z talentów.

Drzewko Talentów u każdej z klas dzieli się na 3 części:

    * Druid: Balance (Równowaga), Feral Combat (Dzika walka), Restoration (Odnowa).
    * Hunter (Łowca): Beast Mastery (Mistrz bestii), Marksmanship (Strzelectwo), Survival (Przetrwanie).
    * Mage (Mag): Arcane (Mistycyzm), Fire (Ogień), Frost (Lód).
    * Paladin (Paladyn): Holy (Świętość), Protection (Ochrona), Retribution (Odkupienie).
    * Priest (Kapłan): Discipline (Dyscyplina), Holy (Świętość), Shadow (Mrok).
    * Rogue (Łotrzyk): Assassination (Asasynacja), Combat (Walka), Subtlety (Skrytość).
    * Shaman (Szaman): Elemental (Żywioły), Enhancement (Zaklinanie), Restoration (Odnowa).
    * Warlock (Czarnoksiężnik): Affliction (Cierpienie), Demonology (Demonologia), Destruction (Zniszczenie).
    * Warrior (Wojownik): Arms (Siła), Fury (Furia), Protection (Ochrona).
    * Death Knight (Rycerz Śmierci) : Blood (Krew), Frost (Mróz), Unholy (Skalany)



Umiejętności każdej postaci są podzielone na 4 ścieżki – generalna i 3 zależne od klasy. O ile generalne pochodzą od profesji lub rasy, to 3 są unikalne dla każdej z klas. Istnieją umiejętności pasywne oraz aktywne. Pasywne są dostępne cały czas, aktywne trzeba wcześniej uruchomić. Najczęściej wiąże się to z utratą części punktów energii magicznej Mana, punktami energii Energy i punktami furii Rage, punkty te jednak łatwo jest odzyskać.

    * Mana to energia magiczna, której ilość zależy od poziomu i statystyk postaci. Postacie nie mogące rzucać czarów nie mają energii Mana – tylko tzw. Furię lub Energię.
    * Furia (ang. Rage) to energia walki, którą posiadają Wojownicy lub Druidzi w postaci Niedźwiedzia. Jej ilość jest ustalona z góry dla danej postaci – maksymalnie jest to 100. Od Mana różni się także tym, że postać zazwyczaj ma jej 0. Energia ta pojawia się dopiero w momencie rozpoczęcia walki i jest stopniowo w jej trakcie generowana i zużywana.
    * Energię posiadają Łotrzykowie lub Druidzi w postaci kota. Jej ilość może wynosić maksymalnie 100 (dzięki talentom i wyposażeniu można podnieść do 120), ale w przeciwieństwie do Furii, jej stan jest pełen przez większość czasu gry. Można jej użyć w trakcie walki, w czasie której stopniowo się zużywa i regeneruje, lub wykorzystując specyficzne talenty klasowe. Po zakończeniu walki Energia stopniowo wraca do poziomu 100 – jest to dużo szybszy proces niż regeneracja Many.

W świecie gry istnieją różne organizacje. W ramach każdej frakcji można zdobywać reputację, a w nagrodę można dostać zniżkę u sprzedawców należących do danej frakcji lub ciekawe przedmioty. Istnieje kilka stopni reputacji, wypisanych poniżej wraz z punktami potrzebnymi, aby zyskać kolejny stopień:

    * Hated – KOS (ang. Kill on Sight – Zabij w zasięgu – postacie z tej frakcji atakują nas gdy tylko nas widzą), 36000
    * Hostile – KOS, 3000
    * Unfriendly – Nie można rozmawiać z członkami frakcji, ale nie atakują nas, 3000
    * Neutral – Normalny stopień, 3000
    * Friendly – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 5%, 6000
    * Honored – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 10%, 12000
    * Revered – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 15%, 21000
    * Exalted – Może odblokować specjalne nagrody lub zadania, zniżka 20%, najwyższy stopień, maksymalna ilość pkt to 999, 1000

Serwerów na których toczy się gra jest ponad trzysta. Są one podzielone na 3 kategorie – amerykańskie, europejskie, oraz azjatycko-afrykańskie. W tych kategoriach istnieją podkategorie językowe – np. w europejskiej kategorii są serwery angielskie, niemieckie, francuskie oraz hiszpańskie. W podkategoriach językowych jest jeszcze jeden podział: na grupy serwerów, zwane domenami. Różnią się one zasadami rozgrywki, dzięki czemu każdy użytkownik może wybrać typ gry, który najbardziej mu odpowiada. Są cztery typy domen: Normalny (zwany również PvE, czyli Player versus Environment), PvP (ang. Player versus Player), RP (ang. Role playing, domena wymagająca odgrywania postaci na zasadach domeny Normalnej/PvE) oraz RPPvP (domena wymagająca odgrywania postaci na zasadach domeny PvP). W ostatnich dwóch typach domen istnieje nakaz przestrzegania zasad odgrywania postaci; gracze mogą zostać ukarani za nie odgrywanie swojej roli. Główną różnicą między domenami PvP a PvE są zasady włączania flagi PvP, czyli oznaczenia, umożliwiającego walkę pomiędzy graczami przeciwnych frakcji. Tylko osoba, oznaczona flagą PvP, może zostać zaatakowana przez wrogiego gracza.

PvE
    Domena bez znaczącego podziału na strefy walki między graczami, aczkolwiek ta występuje – na polach bitwy oraz strefach tzw. "Światowego PvP" (ang. "World PvP"). W domenach PvE (zwanych również Normalnymi), flaga PvP może być aktywowana tylko poprzez intencjonalne włączenie jej komendą /pvp, poprzez zaatakowanie wrogiego gracza, wejście na pole bitwy (ang. Battleground), "Wrogie Terytorium" (ang. Enemy Territory), którym jest na przykład wroga stolica (ang. Capital City) lub też poprzez rzucenie czaru na przyjaznego gracza, który ma włączoną flagę PvP. Flaga PvP jest automatycznie usuwana, jeśli gracz przez 5 minut pozostaje poza walką PvP. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy gracz aktywuje flagę PvP poprzez wpisanie komendy /pvp. W tym wypadku gracz musi w ten sam sposób deaktywować flagę PvP, a następnie unikać walki PvP przez 5 minut.

PvP
    Domena orientowana na walkę pomiędzy graczami. W domenach PvP gracz otrzymuje flagę PvP w momencie, w którym wchodzi na terytorium neutralne lub należące do przeciwnej frakcji. Strefy, należące do danej frakcji (przeznaczone dla postaci na poziomach 1-20 i główne miasta), są przyjazne dla gracza z tej frakcji i na wejściu oznaczone są kolorem zielonym. Kiedy gracz jakiejkolwiek frakcji wejdzie do strefy rywalizacji (ang. contested zone), oznaczonej kolorem żółtym, natychmiast dostaje flagę PvP. Wejście do zielonej strefy przeciwnej frakcji to sam kraniec skali, co pokazuje nazwa strefy, mająca kolor czerwony. W tej sytuacji tylko gracz, wkraczający do wrogiej strefy, zostaje oznaczony flagą PvP. Jego przeciwnicy mogą zadecydować, czy chcą podjąć z nim walkę (otrzymując tym samym również flagę PvP), czy też wolą po prostu go zignorować. Ten zabieg ma przeciwdziałać najazdom wysokopoziomowych postaci na strefy dla początkujących graczy. W domenach PvP gracze mogą tworzyć postacie tylko w jednej z dwóch frakcji (Hordzie lub Alliance), w przeciwieństwie do domen PvE, gdzie nie ma takiego ograniczenia.

RP
    Domena orientowana na kontakt międzyludzki. W domenach RP obowiązują te same zasady, co w domenach PvE z tą różnicą, że gracze muszą odgrywać swoje postacie. Oznacza to, że starają się zachowywać, mówić i grać zgodnie z charakterem, historią i cechami swoich postaci. Jeśli gracz chce przekazać innym osobom jakieś informacje spoza świata gry (o których jego postać nie ma prawa wiedzieć), całą wypowiedź powinien ująć w ((podwójne nawiasy)) lub poprzedzić skrótem "OOC:" (czyli Out Of Character). Publiczne kanały są zazwyczaj wyłączone z obowiązku odgrywania postaci, ale wymagane jest użycie kulturalnego języka. Generalnie najważniejszą zasadą domen RP jest granie w taki sposób, aby nie przeszkadzać innym w odgrywaniu ich postaci i wczuwaniu się w klimat świata.

RPPvP
    Jest to typ domeny, łączący zasady domen RP z zasadami domen PvP. Oznacza to, że wymagane jest odgrywanie postaci, a przy tym wejście w strefę, należącą do przeciwnej frakcji, skutkuje włączeniem flagi 'PvP', umożliwiającej walkę z innymi graczami. Domeny RPPvP powstały później niż pozostałe typy domen, na prośbę graczy.

World of Warcraft jest grą typu RPG, dlatego też każdy z graczy musi stworzyć postać, która będzie go reprezentować w świecie gry.

Podczas tworzenia postaci gracz może wybrać spośród ośmiu (dziesięciu jeżeli posiada dodatek) różnych ras i dziewięciu klas. Rasy są podzielone na dwie frakcje: Przymierze i Hordę. Ponadto, każda frakcja ma swą unikalną klasę – dla Hordy jest to Szaman, a dla Przymierza Paladyn. Dodatek The Burning Crusade wprowadził dwie nowe rasy – Draenei dla Przymierza i Krwawe Elfy dla Hordy. Są to jedyne rasy, które mogą być unikalną klasą w przeciwnej frakcji.

Na jednym koncie można mieć w sumie do 50 postaci, a na jednym serwerze w ramach danego konta – nie więcej niż 10

Każda rasa ma swojego lidera rasowego który rezyduje w stolicy – jest on raidowym bossem, przy dzisiejszym zaludnieniu serwerów praktycznie niemożliwym do zabicia.

Po stronie Hordy (ang. Horde):


    * Orkowie (ang. Orcs) – lider – Thrall,
    * Nieumarli (ang. Undead) – lider – Sylvanas Windrunner,
    * Taureni (ang. Tauren) – lider – Cairne Bloodhoof,
    * Trolle (ang. Trolls) – lider – Vol'Jin,
    * Krwawe Elfy (ang. Blood Elves) – lider – Kael'thas Sunstrider/Lor'themar Theron.

Po stronie Przymierza (ang. Alliance):

    * Ludzie (ang. Humans) – lider King Anduin Wrynn
    * Nocne Elfy (ang. Night Elves) – lider – Tyrande Whisperwind,
    * Gnomy (ang. Gnomes) – High Tinker Mekkatorque
    * Krasnoludy (ang. Dwarves) – lider – Magni Miedziobrody,
    * Draenei – lider – Velen.

Ponadto, istnieje wiele ras pobocznych, w których istnieją tylko postacie nie-gracze, min. Naga, Murloki, Ogry, Gobliny, Naaru.

Dostępne klasy postaci to:

    * Druid
    * Łowca (ang. Hunter)
    * Mag (ang. Mage)
    * Paladyn (ang. Paladin)
    * Kapłan (ang. Priest)
    * Łotrzyk (ang. Rogue)
    * Szaman (ang. Shaman)
    * Czarnoksiężnik (ang. Warlock)
    * Wojownik (ang. Warrior)
    * Rycerz Śmierci (ang. Death Knight)

Offline

 
Copyright © Lukasz 2009

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sweetszatan.pun.pl www.writv.pun.pl www.shamanking2.pun.pl www.narutoakatsuki.pun.pl www.lordoftibia.pun.pl