" />

Games 4 You

Pytaj a Dostaniesz odpowiedz

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2009-01-02 12:37:06

Lukasz

Administrator

3776232
Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 34
Punktów :   

O Counter Strike 1.6

Counter-Strike (często nazywany skrótowo CS) - taktyczny first-person shooter, który został stworzony przez Minha "Gooseman" Le'a i Jessa "Cliffe" Cliffe'a 19 czerwca 1999 r. jako modyfikacja (mod) do gry Half-Life. Początkowo Counter-Strike wymagał do działania Half-Life'a, jednak wraz z upływem czasu stworzono kolejne jego wersje, które przekształciły się w samodzielne produkcje, jedynie korzystające z silnika oryginalnej gry.

Rozgrywka w Counter-Strike'u opiera się na walce terrorystów z antyterrorystami, w której jedna ze stron musi bronić bombsite'u (miejsce gdzie podkłada się bombę) lub zakładników, a druga podłożyć bombę albo uwolnić zakładników. Gra została stworzona z myślą o grze w sieci, a dopiero z czasem, gdy jej popularność wzrosła, zostały opublikowane dodatki imitujące graczy (tzw. boty) umożliwiające grę w CS-a bez udziału żywych przeciwników.

Wraz z rozwojem gry zaczęły pojawiać się modyfikacje, tworzone przez samych graczy. Wprowadzają one mniejsze lub większe zmiany w rozgrywce i pozwalają na ciągły rozwój samej gry. Gra dostała także wsparcie od jej wydawcy (Valve Software), dzięki czemu jest ciągle uaktualniania i została włączona do projektu Steam.

Counter-Strike dość szybko zyskał ogromną popularność i stał się platformą turniejową na imprezach e-sportowych, na których znajduje się do dziś.

Counter-Strike jest grą sieciową, opartą o wspólne działanie drużyny, a nie pojedynczego gracza. Pierwotnie gra zaskakiwała graczy sposobem prowadzenia rozgrywki. Oprócz wspomnianej powyżej wymaganej gry zespołowej, doszły realistyczne reakcje graczy na strzały (często wystarczy wystrzelić jedną kulę, aby unieszkodliwić przeciwnika), jak również powolne prowadzenie rozgrywki (gracz albo idzie bardzo powoli/skrada się, albo biegnie i jego kroki są słyszane przez przeciwnika), czy zbyt długie pozostawanie w jednym punkcie na danej mapie bez podejmowania ruchu (oczekiwanie na okazje z ukrycia) nazwane "camping" (pol. kampienie). Gracz grający w ten sposób nazywany jest "camperem".

Gracz może się wcielić w antyterrorystę (CT) lub terrorystę (Terro, T). W skład antyterrorystów wchodzą najsławniejsze jednostki specjalne świata: Seal Team 6 (obecnie DEVGRU), GSG9, SAS i GIGN. Jako terrorysta można grać wymyślonymi formacjami: Phoenix Connexion, L337 Crew, Arctic Avengers, lub Guerilla Warfare.

Standardowo każdy gracz zaczyna grę w punkcie startowym z pistoletem (USP u antyterrorystów, Glock 18 u terrorystów), dwoma magazynkami w zapasie, nożem oraz kwotą 800$. Za każdą udaną misję drużyna dostaje punkty oraz pieniądze. Można za nie (w momencie startu następnych rund) kupić broń palną, kamizelki kuloodporne, granaty, magazynki i inne potrzebne do wykonania misji przedmioty. Pieniądze dostaje się również za wyeliminowanie przeciwnika, można je również stracić za zabicie zakładnika lub kogoś z własnej drużyny (jeżeli jest włączony tzw. friendly fire(FF) - przyjacielski ogień lub po prostu możliwość zabijania graczy ze swojej drużyny).

Cele drużyn są zawsze sprzeczne ze sobą - jeżeli terroryści mają wysadzić jakiś obiekt, antyterroryści maja nie dopuścić do tego, oraz odwrotnie - jeżeli antyterroryści mają uwolnić zakładników, terroryści mają im to uniemożliwić.

Drużyna, która zdoła osiągnąć swój cel w danej rundzie, albo zabije wszystkich przeciwników z drugiej grupy, wygrywa rundę.

Każda runda jest jeszcze ograniczona przez czas. Po upływie tego czasu przegrywa ta drużyna która nie wykonała zadania. W przypadku CT jest to nieuwolnienie wszystkich zakładników a w przypadku Terrorystów (T) nie ustawienie bomby na specjalnym do tego miejscu BS(bombsite). Jednak czas do wybuchu bomby nie jest liczony do czasu na rundę i gdy bomba zostanie podłożona czas rundy znika i jeżeli CT nie rozbroją bomby to T wygrają.

Gra oferuje kilka zróżnicowanych trybów rozgrywki – trzy podstawowe to: odbicie zakładników, podłożenie lub rozbrojenie bomby oraz zamach na ważną osobistość. Poza tymi podstawowymi trybami, tworzone są również mapy realizujące inne scenariusze – np. bezpośredni pojedynek miedzy drużynami, a także np. takie, w których jedynymi dozwolonymi broniami są np. pistolety, granaty, bądź noże.


* Glock 18 - $400, kal. 9mm, magazynek na 20 nabojów. Podstawowa broń terrorystów. Posiada dwa tryby ognia - pojedynczy oraz burst-fire (trzystrzałowe serie). Ma dość słabe naboje, ale dużą szybkostrzelność i dobrą celność.[7]
* USP Tactical - $500, kal. .45ACP, magazynek na 12 nabojów. Podstawowa broń antyterrorystów. Ma niezłe naboje, dobrą szybkostrzelność i średnią celność. Dodatkowo można zamontować tłumik, co utrudnia wykrycie przy strzelaniu, redukuje jednak siłę wystrzału i zwiększa rozrzut.[7]
* SIG P228 - $600, kal. .357 SIG, magazynek na 13 nabojów. Broń jest szybkostrzelna i posiada mały odrzut oraz niezłą celność. [7]
* Desert Eagle - $650, kal. .50AE, magazynek na 7 nabojów. Broń ta posiada dużą siłę i celność pojedynczych pocisków, co pozwala walczyć nawet na dużą odległość, jednak ma także duży odrzut, małą celność przy szybkim strzelaniu i bardzo mały magazynek.[7]
* FN Five-seveN - $750, kal. 5,7mm, magazynek na 20 nabojów. Dostępny tylko dla antyterrorystów. Ma dość słabą siłę, ale rekompensuje to pojemnością magazynka oraz szybkostrzelnością.[7]
* Beretta Elite - $800, kal. 9mm, magazynek 2x 15 naboi. Dostępna tylko dla terrorystów. Są to dwa pistolety Beretta 92. Broń szybkostrzelna, dość słaba, ale niweluje je celność.

* M3 Super 90 Combat - $1700, kal. 12, magazynek rurowy na 8 nabojów. Strzelba powtarzalna, po każdym strzale trzeba przeładować. Na krótki dystans bardzo dobra, jednak wraz z odległością spada jej celność.
* XM1014 - $3000, kal. 12, magazynek rurowy na 7 nabojów. Strzelba automatyczna. Bardzo szybkostrzelna, silna, ma szybkie przeładowanie, jednak tak jak M3 Super 90 Combat ma duży rozrzut.[7]

* MP5 Navy - $1500, kal. 9mm, magazynek na 30 nabojów. Duża szybkostrzelność z małym odrzutem, ale słabymi nabojami. [7]
* Steyr TMP - $1250, kal. 9mm, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla antyterrorystów. Posiada zintegrowany tłumik, bardzo dużą szybkostrzelność i niską cenę, ale ma małą siłę i słabą celność.[7]
* Mac 10 - $1400, kal. .45ACP, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla terrorystów. Broń bardzo szybkostrzelna, ale niecelna, słaba i o dużym rozrzucie.[7]
* FN P90 - $2350, kal. 5,7mm, magazynek na 50 nabojów. Nowoczesna konstrukcja i nabój. Bardzo szybkostrzelna, o pojemnym magazynku, jednak posiada małą celność i wysoką cenę jak na pistolet maszynowy.[7]
* HK UMP 45 - $1700, kal. .45ACP, magazynek na 25 nabojów. Słaba celność i szybkostrzelność, której nie rekompensują dość mocne pociski.[7]

* AK-47 - $2500, kal. 7,62mm, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla terrorystów. Najpopularniejsza broń wśród graczy. Posiada bardzo mocne naboje oraz dużą szybkostrzelność. Jego wadą jest celność - pojedyncze pociski są bardzo celne, lecz z powodu rozrzutu strzelanie całymi seriami na dłuższym dystansie jest niepraktyczne.
* AI Arctic Warfare Magnum - $4750, kal. 338 Lapua, magazynek na 10 nabojów. Broń z najmocniejszymi nabojami, która jest przeładowywana po każdym strzale. Posiada duże przybliżenie. Trafienie przeciwnika powyżej nóg powoduje jego natychmiastowy zgon, nawet w wypadku posiadania kamizelki kuloodpornej i hełmu.
* Colt M4A1 Carbine - $3100, kal. 5,56mm, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla antyterrorystów. Broń równie popularna jak AK-47, o słabszych nabojach, ale lepszej celności. Dodatkowo ma dokręcany tłumik, pozwalający uniknąć wykrycia oraz polepszyć celność naszej broni podczas strzelania całymi seriami, lecz pogarsza on celność pojedynczych strzałów.
* Famas - $2250, kal. 5,56mm, magazynek na 25 nabojów. Dostępna tylko dla antyterrorystów. Ma dość mocne naboje, bardzo dobry tryb trzystrzałowy (burst-fire), oraz bardzo dobrą celność.
* Galil - $2000, kal. 5,56mm, magazynek na 35 nabojów. Tylko dla terrorystów. Posiada mocne naboje, średnią celność i dużą szybkostrzelność.
* G3/SG-1 Sniper Rifle - $5000, kal. 7,62mm, magazynek na 20 pocisków. Tylko dla terrorystów. Ma bardzo mocne naboje i duże przybliżenie, strzela pojedynczo. Ze względu na cenę rzadko używany.
* M249 PARA - $5750, kal. 5,56mm, magazynek na 100 naboi. Najdroższa broń w grze. Ma stosunkowo nieduży odrzut do masy, jednak trudny do opanowania. Posiada mocne naboje, średnią szybkostrzelność oraz dużą pojemność w magazynie. Należy również wspomnieć o bardzo długim przeładowaniu (wymiana taśmy z nabojami).
* SG-552 Commando - $3500, kal. 5,56mm, magazynek na 30 pocisków. Tylko dla terrorystów. Posiada dużą szybkostrzelność, dobrą celność i siłę. Dodatkowo ma zamontowaną lunetę z zbliżeniem 1,5x.
* SG-550 Sniper Rifle - $4200, kal. 5,56mm, magazynek na 30 naboi. Tylko dla antyterrorystów. Ma słabsze pociski niż G3/SG-1, ale strzela ciut szybciej, oraz posiada większy magazynek. Dodatkowo luneta z dużym przybliżeniem.
* Steyr AUG - $3500, kal. 5,56mm, magazynek na 30 pocisków. Tylko dla antyterrorystów. Ma dużą szybkostrzelność, siłę pojedynczych pocisków, ale słabą celność. Posiada również lunetę o zbliżeniu 1,5x.
* Steyr Scout - $2750, kal. 7,62mm, magazynek na 10 pocisków. Słaba snajperka, po każdym strzale trzeba przeładować, posiada jednak duże przybliżenie.


* Nóż - jedyna broń, której nie można odrzucić, ma ją każdy gracz. Trafienie zadane nim w plecy, zabija od razu. Istnieją mapy, na których walczy się jedynie tą bronią.[7]
* Kevlar (ang. kamizelka kuloodporna) - $650, pozwala przetrwać większe obrażenia.
* Kevlar + helmet (ang. kamizelka kuloodporna z hełmem) - $1000, osłania przed większą ilością obrażeń i pozwala czasem przeżyć strzał w głowę w przypadku rykoszetu.
* Flashbang (ang. granat błyskowy) - $200, można kupić maksymalnie 2 sztuki. Powoduje błysk, oślepia wszystkich graczy (również rzucającego i jego drużynę) patrzących na niego bądź będących w bezpośredniej odległości w chwili wybuchu.
* HE Grenade (ang. granat zaczepny) - $300, można kupić tylko jeden na rundę, celnie rzucony powoduje duże obrażenia. Na niektórych mapach stworzonych przez fanów są one jedyną bronią.
* Smoke grenade (ang. granat dymny) - $300, do kupienia tylko raz w czasie trwania rundy, wznieca zasłonę dymną.
* Nightvision (ang. noktowizor) - $1000, daje lepszą widoczność w ciemnościach niż latarka.
* Tactical shield (ang. tarcza taktyczna) - $2200 dostępna tylko dla antyterrorystów, chroni przed wszelkimi pociskami. Zakazana na niektórych serwerach, ponieważ daje znaczną przewagę nad oponentami, jednak posiada kilka wad utrudniających grę z nią. Posiadacz tarczy jest nadal wrażliwy na granaty, chroni ona tylko od przodu, razem z nią można nieść tylko nóż, pistolet i granaty, a w celu skorzystania z broni należy odchylić tarczę, co jeszcze bardziej zwiększa ryzyko postrzelenia.
* Defusal Kit (ang. zestaw rozbrojeniowy) - $200, dostępny tylko dla antyterrorystów. Przyspiesza proces rozbrajania bomby. Dostępny tylko na mapach Demolition (np. de_aztec).
* C4 - bomba przenoszona w plecaku. Dostępna dla terrorystów na mapach Demolition, gdzie trzeba wysadzić dane miejsce. Bomba jest tylko jedna w czasie rundy. Przenosi ją jeden, wybrany losowo gracz, będący w drużynie terrorystów, który wyróżnia się tym, że nosi plecak z bombą.


Do Counter-strike'a stworzono wiele programów, które pozwalają oszukiwać w grze. Chociaż różnią się one nazwami, to można je podzielić na kilka grup:

    * Aimbot - celownik automatycznie ustawia się na wcześniej ustawiony hitbox (punkt na ciele gracza)
    * ESP - rozbudowana wersja wallhacka, oprócz widzenia przez tekstury, gracz dostaje m. in. informacje o ilości życia i broni jaką ma przeciwnik
    * No recoil - niweluje odrzut, który towarzyszy strzeleniu z poszczególnych broni.
    * No smoke, no flash - odpowiednio wyłącza skutki działania granatu dymnego i granatu
    * Speedhack - pozwala przemieszczać się z dużą szybkością po mapie, bardzo często związany z używaniem mocniejszego ataku nożem
    * Wallhack - dzięki niemu gracz może widzieć przez niektóre tekstury mapy

Oprócz pojedynczych cheatów, istnieją także multihacki, łączące działanie poszczególnych programów w jeden.

Gracze potocznie nazywają oszukiwane hackowaniem lub haxowaniem, a na gracza, korzystającego z niedozwolonego oprogramowania mówią hax. Również niektóre cheaty posiadają swoje zwyczajowe nazwy. Aimbot to ab, Wallhack - wh, a na Speedhack gracze mówią sh.

Aby przeciwdziałać oszustwom w grze, wydawca gry i sami gracze zaczęli tworzyć programy antycheaterskie.

To zabezpieczenie sprawdza czy nie zostały zmienione pliki wykonywalne gry lub czy równocześnie z grą nie włączono cheatów. W momencie, gdy znalezione zostanie niedozwolone oprogramowanie, gracz dostaje permanentnego bana (wykluczenie z gry) na wszystkich serwerach zabezpieczonych przez Valve Anti-cheat (VAC), bez możliwości odwołania się od niego. Istnieją serwery, na których wyłączono zabezpieczenie Valve (serwery non-steam) i na nich można grać nawet po dostaniu bana.[8]


Pomimo upływu czasu gra stale jest elementem wielu lig i turniejów e-sportowych, największe z nich:

    * Electronic Sports World Cup (ESWC)
    * World Cyber Games (WCG)
    * Kode5
    * Electronic Sports League (ESL)
    * Intel Extreme Masters

Osiągnięcia Polski

2004

* miejsce pierwsze - ClanBase CS Challange - wygrana PENTAGRAM ConneXion w składzie: Zbigniew "zibi" Rudnicki, Piotr "pitrek" Stańko, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]
* miejsce pierwsze - Invex Euro Cyber Cup - turniej wygrany przez PENTAGRAM ConneXion w składzie: Zbigniew "zibi" Rudnicki, Piotr "pitrek" Stańko, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]
* miejsce pierwsze - Lehnitz-Lan Berlin - PENTAGRAM ConneXion w składzie: Zbigniew "zibi" Rudnicki, Piotr "pitrek" Stańko, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]

2005

* miejsce pierwsze - Samsung European Championship - zdobycie tytułu mistrza Europy przez Team Pentagram w składzie: Zbigniew "zibi" Rudnicki, Marek "miRRi" Radecki, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]
* miejsce pierwsze - Invex Euro Cyber Cup - zdobyte przez Team Pentagram w składzie: Zbigniew "zibi" Rudnicki, Marek "miRRi" Radecki, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]
* miejce pierwsze - ClanBase Eurocup X - Team Pentagram w składzie: Zbigniew "zibi" Rudnicki, Bartek "napalm" Skorupa, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]

2006

* miejsce drugie - KODE5 w Niemczech (Pentagram G-Shock w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Mateusz "motyw" Oryl, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski)[17][18]
* miejsce drugie - Samsung European Championship w Niemczech. (Pentagram G-Shock w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Mateusz "motyw" Oryl, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski)[17][18]
* miejsce trzecie - ESL Europan Nations Championship - zdobyte przez reprezentację Polski w składzie: Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski, Wiktor "TaZ" Wojtas, Mariusz "RedruM" Grzegorzewski, Adam "ruloN" Wiśniewski. [19]

2007

* miejsce pierwsze - WSVG Londyn - wygrana (PGS Gaming w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski) w finale z Hoorai obecnie Team Roccat[17][18]
* miejsce pierwsze - WCG - finał rozgrywana na terenie toru Formuły 1 w Monzie. Wygrana (PGS Gaming w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski) w finale z legendarnym Ninjas in Pyjamas ze Szwecji.[17][18]
* miejsce drugie - shgOpen - PGS Gaming w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]
* miejsce pierwsze - ESL Extreme Masters - wygrana Pentagram G-Shock (skład: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski) z H2k.Thermaltake.[20]
* miejsce trzecie - CPL Winter - wygrana Pentagram G-Shock (skład: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski) z francuskim zespołem Against All Authority w meczu o 3 miejsce[17][21]
* miejsce pierwsze - ESWC - wygrana PGS Gaming w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17][18]
* miejsce pierwsze - ESL Europan Nations Championship - reprezentacja Polski (skład: Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski, Wiktor "TaZ" Wojtas, Adam "ruloN" Wiśniewski, Tomasz "SHEEN" Kacprzak) pokonała reprezentację Niemiec.[22]

2008

* miejsce drugie - Samsung European Championship - MeetyourMakers w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17]
* miejsce czwarte - KODE5 Grand Finals - wygrana MeetyourMakers (skład: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski)[17]
* miejsce pierwsze - DreamHack Summer - MeetyourMakers w składzie: Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[17]
* miejsce pierwsze - ESWC - wygrana w finale z koreańskim eSTRO i zarazem obrona tytułu mistrza świata przez MeetYourMakers PGS (Mariusz "Loord" Cybulski, Jakub "kuben" Gurczyński, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski)[23]
* miejsce trzecie - DreamHack 2008 - MeetyourMakers (MYM) wygrywają w dogrywce 4:2 z fnatic. Skład MYM: Mariusz "Loord" Cybulski, Filip "pionas" Pionka, Wiktor "TaZ" Wojtas, Łukasz "LUq" Wnęk, Filip "Neo" Kubski.[24]

Offline

 
Copyright © Lukasz 2009

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutoakatsuki.pun.pl www.lordoftibia.pun.pl www.writv.pun.pl www.sweetszatan.pun.pl www.shamanking2.pun.pl