" />

Games 4 You

Pytaj a Dostaniesz odpowiedz


#1 2009-01-02 12:18:07

Lukasz

Administrator

3776232
Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 34
Punktów :   

O Need For Speed Underground

Need for Speed: Underground - gra komputerowa, w której zadaniem gracza jest rozgrywanie wyścigów samochodowych. Wyprodukowana i wydana została w 2003 roku przez firmę EA Games. Jest kolejną częścią serii gier komputerowych Need for Speed.

To, co przedstawione zostaje w grze (zaawansowane tuningowanie samochodów, nielegalne wyścigi samochodowe ulicami miasta itp.), inspirowane było filmem Szybcy i wściekli oraz jego sequelem Za szybcy, za wściekli. W 2004 r. wydana została druga część gry, Need for Speed: Underground 2.

Pomimo wielu błędów, przede wszystkim niskiego poziomu realizmu i drobnym niedopracowaniom, gra została ciepło przyjęta, zarówno przez recenzentów, jak i graczy. Po ukazaniu się wcześniejszej gry, Need for Speed: Hot Pursuit 2, zaczęto wysuwać twierdzenia, że seria upada: z symulatora wyścigów staje się „trywialną grą zręcznościową”, zarzucano jej właśnie zbytnie odbieganie od praw fizyki. Underground stał się dla serii przełomem: ci, którzy wcześniej porównywali ją do zręcznościówki, zachwycali się jazdą samochodem i jego nierealnymi osiągami. Innym minusem jest niedopracowanie graficzne gry: mimo wielu stłuczek, zderzeń, kolizji czy dachowań, samochody wyglądają nienagannie, nie widać na nich najmniejszej nawet rysy (w niektórych wypadkach zauważyć można jedynie popękane szyby), są praktycznie niezniszczalne.

Gra rozpoczyna się od intra, w którym zawodowy kierowca informuje graczy o niebezpieczeństwie, jakie niesie ze sobą jazda z ogromną prędkością w mieście. Doradza, że gdy chcemy odreagować czy podnieść poziom adrenaliny, powinniśmy zagrać w grę, a nie ryzykować życie swoje i innych. Po załadowaniu menu głównego tworzymy swój profil i przystępujemy do zabawy: możemy prowadzić wyścigi na kilku odblokowanych trasach różnych dostępnych trybów (vide: Tryby gry), szlifując swoje umiejętności, bądź przejść od razu do trybu kariery Underground – na początku musimy pokazać, że potrafimy jeździć, następnie wybieramy swój samochód i rozpoczynamy prawdziwą rozgrywkę. Do pokonania jest przeszło sto dziesięć map z każdego trybu gry, rozgrywane są także turnieje (przejechanie z rzędu kilku tras danego trybu). Zadaniem gracza jest wygranie na wszystkich mapach – za każdą wygraną jesteśmy honorowani: odblokowujemy dodatkowe trasy, samochody, części do tuningu itd. Podczas jazdy naliczane są nam punkty stylu (m.in. poślizgi, lot, drobne otarcia, stosowanie skrótów itd.), a gdy zbierze się ich odpowiednio dużo, również otrzymujemy nagrodę: przeważnie są to winyle i inne akcesoria służące do poprawy wizualnego wizerunku samochodu. Aby zaliczyć mapę, należy zająć pierwsze miejsce w danym wyścigu. Zajęcie innego miejsca niż pierwsze dopuszczalne jest jedynie w turniejach (vide: Tryby gry). Trasy posiadają różne rodzaje trudności, gracz przed wyścigiem sam ustala, na jakim poziomie chce zagrać – im wyższy poziom, tym wyższe jest honorarium za wygraną. Pewnym minusem jest to, że honorariów po pewnym czasie nie ma na co przeznaczać - nawet grając ciągle o minimalne stawki, pieniędzy wystarczy na całkowite stuningowanie samochodu, a z pozostałych pieniędzy nie idzie wykorzystać. Wygrane w wyścigach podnoszą popularność naszego bohatera, który staje się coraz bardziej poważany w środowisku. Za dobre wyniki pojawia się on na okładkach magazynów o tematyce motoryzacyjnej i tuningowej, znajduje się również coraz wyżej w rankingu najlepszych zawodników. Dodatkowo dzięki wygranym w wyścigach odblokowujemy stuningowane juz samochody specjalne dostępne tylko w trybie quick race: Nismo, Petey Pablo car, Rob Zombie, Mystikal, Lostprophets.
Wyścigi zawsze rozgrywają się nocą na ulicach wielkiego miasta. Twórcy zadbali o humanitaryzm, więc nawet w centrum metropolii nie zobaczymy żadnego pieszego. Na początku dostępnych jest jedynie kilka tras, w miarę pokonywania kolejnych etapów gry odblokowywane są następne. Dla każdego trybu wytyczono inne trasy – dla trybów circuit, sprint, knock out i time-trial przeznaczone są duże przestrzenie miasta, dla driftu – zamknięty tor, a dla dragu – krótki odcinek prostej. W mieście przyjdzie nam ścigać się w kilku rodzajach dzielnic, m.in. po centrum z wieżowcami, Chinatown, wysypisku i porcie, które przeplatają się ze sobą. Mimo iż wyścigi rozgrywają się nocą, czasem na ulicach panuje spory ruch, a na trasie rosną drzewa, stoją latarnie, budynki, mury i inne, co utrudnia wyścig – uderzenie w coś powoduje utratę prędkości, często nawet prowadzenia, dodatkowo odbierane są nam punkty za styl, dlatego należy unikać kolizji. W wypadku zderzenia pomocny jest podtlenek azotu. Co ciekawe, znaczną utratę prędkości powoduje zderzenie z przypadkowym samochodem, uderzanie w samochód przeciwnika i przepychanki z nim są jak najbardziej pożądane (można zepchnąć go na przeszkodę albo zebrać za to dodatkowe punkty stylu), a nasza prędkość spada nieznacznie.


Maszynę do wyścigu wybrać można spośród kilkunastu samochodów, wzorowanych na realnych wozach. Na początku dostępnych jest ich tylko kilka, kolejne odblokowywane są w trakcie gry.
Lista samochodów:

    * Acura RSX Type-S
    * Acura Integra Type-R
    * Dodge Neon
    * Ford Focus ZX3
    * Honda Civic Si Coupé
    * Honda S2000
    * Hyundai Tiburon GT V6
    * Mazda Miata MX-5
    * Mazda RX-7
    * Mitsubishi Eclipse GSX
    * Mitsubishi Lancer EVO VII
    * Nissan 240SX
    * Nissan 350Z
    * Nissan Sentra SE-R spec V
    * Nissan Skyline R34 GTR
    * Peugeot 206 GTI
    * Subaru Impreza 2.5 RS
    * Toyota Celica GT-S
    * Toyota Supra
    * Volkswagen Golf IV GTI 2.0

Tuningowanie samochodów ma w grze kolosalne znaczenie, praktycznie tuning to połowa sukcesu Undergrounda. Ogromny nacisk położony został na to, aby samochód jak najbardziej różnił się od fabrycznej wersji – często nie zostajemy dopuszczeni do wyścigu, ponieważ rywale posiadają lepszy sprzęt, więc my musimy posiadać co najmniej taki sam (może chodzić nawet o błahostki, jak np. spojler czy światła). W grze wymienić można praktycznie wszystko: silnik, skrzynię biegów, opony, układ paliwowy, hamulce, turbo, urządzenia redukujące wagę, zawieszenie. Nie mogło zabraknąć także NOS-u. Ostatecznie, należy upiększać swój samochód, aby zdobyć więcej punktów stylu: możemy zmienić kolor samochodu, szyb, felg, spojlera itd., założyć neon w wybranym przez nas kolorze, spojler, czy nanieść na samochód winyl (maksymalnie cztery warstwy) i naklejki. W grze dostępny jest sprzęt wielu producentów, jednak osiągi auta są takie same, niezależnie od tego, czyjego producenta części wybierzemy.

Podobnie jak w przypadku wcześniejszych części, ścieżka dźwiękowa gry została ciekawie zaaranżowana – wybrano idealnie pasujące do gry utwory rockowe i hip-hopowe, wspaniale komponujące się z grą. Pod względem muzycznym gra zdobywała najwyższe noty w niemalże wszystkich rankingach. Osoby na co dzień nie lubiące hip-hopu lub rocka zachwycały się ścieżką dźwiękową, na której znajdowały się utwory z nielubianego przez nich gatunku muzycznego. Utwory zawierające przekleństwa zostały w grze ocenzurowane.

Utwory znajdujące się na ścieżce dźwiękowej gry:

   1. Overseer – Doomsday
   2. The Crystal Method – Born Too Slow
   3. Rancid – Out of Control
   4. Rob Zombie – Two-Lane Blacktop
   5. BT – Kimosabe
   6. Static-X – The Only
   7. Element Eighty – Broken Promises
   8. Asian Dub Foundation – Fortress Europe
   9. Hotwire – Invisible
  10. Story of the Year – And the Hero Will Drown
  11. Andy Hunter – The Wonders of You
  12. Junkie XL – Action Radius
  13. Fuel – Quarter
  14. Jerk – Sucked in
  15. Fluke – Snapshot
  16. lostprophets – Ride
  17. Overseer – Supermoves
  18. FC Kahuna – Glitterball
  19. Blindside – Swallow
  20. Lil Jon i Eastside Boyz – Get Low
  21. Mystikal – Smashing the Gas (Get Faster)
  22. Dilated Peoples – Who’s Who
  23. Nate Dogg – Keep it Coming
  24. X-ecutioners – Body Rock
  25. Petey Pablo – Need for Speed
  26. T.I. – 24’s

Offline

 
Copyright © Lukasz 2009

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ninjasshinobi.pun.pl www.zielonewzgorza.pun.pl www.dzem.pun.pl www.aa-xhodon.pun.pl www.forumgrajacychinaczej.pun.pl